mandag 4. april 2011

In times of change

Eg har frem til sommeren fått meg ny jobb, og har derfor måtte begynne pendle hjem til min kjære i helgene. Derfor har jeg den siste måneden hatt et lite innrednings prosjekt på gang. Eg lar jo ikkje muligheten til å ha min lille rosa og hvite hule gå forbi. Så eg har forvandlet et mørkt rom på loftet til Leila. Her ser dere hvordan det så ut tidligere. Taket som er panel var malt mørkebrunt. Det samme var lister og gulvet. Dette gjor at rommet virket mye mindre enn det faktisk er.  




Så jeg satte i gang å malte taket hvit. Siden det er skrå tak valgte jeg helblank maling. Da reflekteres lyset bedre og rommet virker da mye lysere.




Det var utrolig mye mer jobb å male taket enn først antatt. Når man maler vegger uten panel går jo jobben unna på bare noen timer. Men panel trekker mye mer maling, og jeg vil anbefale andre å grunne med heftgrunn før man starter. Da blir panelen mettet og man trenger ikke like mange lag med hovedmalingen. Denne panelen hadde mange fine sporer og det gjor til at eg brukte mye tid med penselen. 




Dere må ikkje tro eg er så sprø at eg dekker over det flotte gulvet. Det er det eneste som får beholde sin orginale farge. No e eg nesten ferdig. Så om ikkje lenge skal dere få se litt fra rommet. 

2 kommentarer: