onsdag 27. januar 2016

Bryggerhuset

Bryggerhuset vårt består av to rom. Gang og et oppholdsrom. Da vi overtok var det lakserosa vegger og brunmalt gulv. Slik så det altså ut. 





Som dere ser sto det jammen noen sjarmerende møbler der og. Eller de så ikkje så veldig sjarmerende ut der de sto. Men når de etterhvert kommer på sin retteplass så får det frem sjarmen i de. 





Hvorfor male det gamle og tradisjonelle gulvet lurer kanskje noen på. Og til og med i grått som er en farge som ble brukt på gulv i nyere tid. Av den enkle grunn at det var ikkje jeg som skulle bo her. Og jeg vil at gjestene mine ikkje skal føle at de bor i et gammelt hus fra 1800 tallet. Faktisk ikkje alle som synes det er like artigt som meg. Og nå tror jeg ikkje at bryggerhuset vårt er riktig så gammelt heller. Noe sier meg at det er fra midten av 1900 tallet uten at jeg skal si det for sikkert. 




Gulvet pusset eg, vasket med salmiakvann, grunnet med kvist og sperregrunn og malte med 
3 stjernersgulvmaling.




Her er veggene malt og gulvet ferdig grunnet. Resultatet skal dere snart få se. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar