fredag 26. juni 2015

Hvor skal jeg begynne?

Siden jeg blogger en gang ca annen hvert år, så er det mye som er blitt usagt her inne. Det siste eg krev om var gården vi kjøpte i desember 2013. Det er jo en stund siden nå, og mye har skjedd og mye gjenstår. Da vi kjøpte stedet var vi vell vitende om at vi kjøpte oss et evighets prosjekt. Og vi hadde ikke planer om å flytte inn det første året. Mens vi fremdeles bodde i leiligheten i Oklungen sentrum, begynte vi smått å pusse opp. Jeg inne og Truls ute.

Strøm og innlagt vann hadde vi, men doen var i fjøsen. Men det er ikkje helt uvandt for folk her i distriktet. For meg derimot var det veldig uvandt og eg hadde ikkje lyst å flytte inn før vi hadde do i det minste. 





Her ser dere huset. Det fant vi ut etter hvert at er bygget mellom 1850 og 1874 en gang. Det er laftet tømmer som er blitt kledd med tiden. Her er det veldig lite som er originalt, mye ble endret på 60-70 tallet. 









Vi har ikke gjort så mye utvendig enda. Så bygningene ser lik ut som på disse bildene.  






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar